Kurban Bağışı

Hz. Osman Kuran’ı değiştirdi mi?

Soru Detayı

– Turan Dursun’un kitabındaki bu ifadeler hakkında ne söylenebilir:
“Babam 80 yaşındayken, Aişe’nin Mushaf’ında bana şunları okumuştu. (Burada Ahzab Suresi’nin 56. ayetini okuyor. Sonra burada bulunmayan şu parçayı okuyor):
 … Ve alellezine yusallûne’es-sufûfe’l-evvele = ve birinci saflarda namaz kılanlara da (tanrı ve melekleri salat eder). Bu ayeti, Osman mushafları tağyir etmezden önce böyle okuyorduk.” (Süyuti, el-İtkan, c.2, s.32-33) (Fotokopi 8.)
– Burada, “Osman’ın, mushafları ‘tağyir’ ettiği” açıkça belirtiliyor. Aişe’nin tanıklığı da bu doğrultuda: Aişe de Osman’ın “resmî mushaflar”ı yazdırma olayından önce, Ahzab Suresi’nin 200 ayetken, bu olaydan sonra 73 ayete düştüğünü çok açık biçimde dile getiriyor. (Süyuti, el-İtkan, 2/32. 169) (Fotokopi 9.)

Değerli kardeşimiz,

– Haşa, böyle bir iftirayı bir mümin atamaz. Bu durum açıkça ayete aykırıdır:

 “Hiç şüphe yok ki o Zikri / Kuran’ı biz indirdik, onu koruyacak olan da biziz.” (Hicr, 15/9)

– Suyuti bu tür bilgileri kabul ettiğinden değil, ilimde objektiflik adına her bilgiyi aktarmak için bazı söylentiler olarak nakletmiştir. (bk. Suyutî, İtkan, 3/82)

Demek ki, Suyuti bu hususu doğru kabul edip benimsediği için yazmış değildir.

– Önemini göstermek adına birkaç madde hâlinde bu konuyu özetlemeye çalışırız.

1)Suyuti, bu konuyu “nasih-mensuh” bölümünde bazı alimlerden hikâye etmiştir. Ve nesih konusunu fazla kurcalayanların verdikleri bilgilerin çoğu doğru değildir. Bunların ne nesih ne de tahsisle bir ilişkisi yoktur. (bk. İtkan, 3/ 71-78)

2)Suyuti bir yerde İbnu’l-Hisar’dan naklen şunlar söylemiştir:

“Genel olarak müfessirlerin söylediği, müçtehitlerin içtihat ettiği bu gibi konulardaki yorumları doğru değildir. Sahih bir nakil olmadığı sürece bunlara itimat edilmez.” (bk. Suyutî, İtkan, 3/81)

3) İşte Suyuti, sorudaki söz konusu bilgileri de itimada şayan olmayan bölümde zikretmiştir. (bk. age., 3/82)

4)“Hz. Peygamberin (asm) vefatında sonra neshin caiz olmadığını” belirtmek suretiyle önemli bir gerçeğin altını çizmiştir. (bk. age., 3/85)

Özetle,bu tür bilgilerin yanlış olduğunu belirtmeden nakletmek helal olmaz.

Hz. Osman ile Vefat-ı Nebevi arasında yaklaşık 20 yıl geçmiştir.

Selam ve dua ile…
Sorularla İslamiyet


Kesim Videoları
Telefon
WhatsApp

Çerez Kullanımı

Kullanıcı deneyiminizi geliştirmek ve hizmetlerimizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için yasal mevzuata uygun çerezler kullanılır. Web sitemizi kullanarak bu çerezleri kabul etmiş olursunuz.

kurban bağışı